Rotkäppchen Sektkellerei

Het van oorsprong Oost-Duitse bedrijf Rotkäppchen verwierf in één klap grote bekendheid toen het door de overname van een paar West-Duitse Sekt bedrijven uitgroeide tot Duitslands grootste producent van mousserende wijnen. In 2002 nam Rotkäppchen de Sekt merken Mumm, Jules Mumm en MM Extra over van de Canadese drankenmultinational Seagram. De bedrijven werden samengevoegd in het bedrijf Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien, met het hoofdkwartier in Freyburg aan de Unstrut, in het hart van de wijnstreek Saale-Untstrut, in het voormalige Oost-Duitsland. Het traditionele merk van het bedrijf, de befaamde Sekt met de naam Rotkäppchen, is daarbij uiteraard niet verloren gegaan. Dit Sekt merk wordt al gemaakt sinds 1894, in Saale-Unstrut. Het ontleent zijn naam aan de karakteristieke rode capsule, die de wijn al sinds de begintijd heeft. Aanvankelijk werd ook de aanduiding ‘Monopole’ gebruikt, maar dat moest worden geschrapt nadat Champagne Heidsieck na een rechtszaak het alleenrecht had verworven op het gebruik van deze aanduiding.
Met de samensmelting van deze grote sekt merken is een bedrijf ontstaan met een leidende rol in de productie van mousserende wijnen. In 2010 werden 112,7 miljoen flessen van het merk Rotkäppchen verkocht. Het betekent dat dit bedrijf een derde van de Duitse sekt markt in handen heeft -een grote prestatie. Dat geeft het bedrijf een enorme voorsprong in kennis op dit gebied, waarmee ze als geen ander in staat zijn wijnen te maken op een hoog niveau, en dat voor aantrekkelijke prijzen. Mousserende wijnen op hun best.

Nieuwsbrief